loading...
سانتریفیوژ
حسین نعمتی بازدید : 23 شنبه 21 اسفند 1400 نظرات (0)

وقتی نوبت به خرید یک سانتریفیوژ آزمایشگاهی می‌رسد، بسته به نوع، تعداد واحدها، افزونه‌ها و سفارشی‌سازی‌های مورد نیاز آزمایشگاه، می‌توانید مقدار زیادی از سرمایه در گردش خود را از قبل سرمایه‌گذاری کنید. اگرچه ماشین‌های سانتریفیوژ به گرانی انواع دیگر تجهیزات نیستند، اما زمانی که بودجه زیادی دارید، خرید آنها ممکن است عملی نباشد.
در حالی که همیشه گزینه ای برای خرید یک واحد بازسازی شده وجود دارد، هزینه تعمیر و نگهداری و تعمیر خارج از هر پوشش ضمانتی که ممکن است شامل شود، برای شما باقی می ماند. ضمانت‌نامه‌ها اغلب پوشش‌های کوتاه مدت و محدودی را ارائه می‌کنند که در بلندمدت مفید نیستند.
از طرف دیگر اجاره تجهیزات آزمایشگاهی خود با وین طب به شما این امکان را می دهد که از بودجه خود حداکثر استفاده را ببرید. اجاره نامه های ما به طور قابل توجهی هزینه های اولیه مورد نیاز را کاهش می دهد و تعمیرات و نگهداری در طول مدت اجاره شما پوشش داده می شود.
اجاره شما کسری از قیمتی را که برای خرید کامل تجهیزات هزینه می‌کند هزینه خواهد داشت، در حالی که به شما آزادی و انعطاف‌پذیری می‌دهد تا تجهیزات آزمایشگاهی خود را در پایان مدت اجاره خود ارتقا دهید. علاوه بر این، همچنان می توانید مارک دقیق سانتریفیوژ مورد نظر خود را تهیه کنید. 
در نهایت، زمانی که با ما اجاره می‌کنید، می‌توانید پول بیشتری پس‌انداز کنید، زیرا پرداخت‌های اجاره شما مشمول کسر مالیات خواهد بود، اگرچه باید با یک حسابدار صحبت کنید زیرا قوانین و مقررات بسته به موقعیت مکانی و صنعت شما متفاوت است.

حسین نعمتی بازدید : 18 شنبه 14 اسفند 1400 نظرات (0)

کاسه و اسکرول توسط دو سروموتور جداگانه کنترل می شوند که به صورت الکترونیکی متصل می شوند. این بدان معناست که نیازی به استفاده از یونیت دنده مکانیکی نیست. بنابراین، سرعت دیفرانسیل را می توان با درجه بالایی از دقت، صرف نظر از محدوده سرعت، تنظیم کرد. حداقل سرعت دیفرانسیل تا 1 دور در دقیقه است. از آنجایی که کاسه و اسکرول به صورت مکانیکی به هم متصل نیستند، سانتریفیوژهای آزمایشگاهی نیز ممکن است برای تعیین پارامترهای بهینه یا حداکثر جداسازی محصولات جداگانه مورد استفاده قرار گیرند. در صورت تجاوز از پارامترهای مجاز عملکرد، به عنوان مثال به دلیل گشتاور بیش از حد بین کاسه و اسکرول، درایو بدون آسیب رساندن به دستگاه به صورت الکتریکی خاموش می شود.
بازار سانتریفیوژهای آزمایشگاهی پتانسیل رشد 269.25 میلیون دلاری را در طی سال‌های 2021-2025 دارد و شتاب رشد بازار با CAGR 3.17 درصد تسریع خواهد شد.
این گزارش تحقیقات بازار سانتریفیوژ آزمایشگاهی، بینش‌های ارزشمندی در مورد تأثیر پس از COVID-19 بر بازار ارائه می‌کند که به شرکت‌ها کمک می‌کند رویکردهای تجاری خود را ارزیابی کنند. علاوه بر این، این گزارش به طور گسترده ای بخش بندی بازار را بر اساس محصول (سانتریفیوژهای رومیزی و سانتریفیوژهای روی زمین)، کاربرد (تحقیق و تشخیص)، و جغرافیا (آمریکای شمالی، اروپا، آسیا و ROW) پوشش می دهد. 
آشنایی با روش های عملیاتی ایمن و خطرات احتمالی مرتبط با استفاده از سانتریفیوژ به منظور به حداقل رساندن آسیب به تجهیزات، از دست دادن نمونه ها و آسیب های شخصی بسیار مهم است.

حسین نعمتی بازدید : 24 چهارشنبه 11 اسفند 1400 نظرات (0)

سانتریفیوژهای آزمایشگاهی عمدتاً برای آزمایش مایعات و موادی مانند خون در آزمایشات پزشکی و بالینی استفاده می شوند. این فرآیند که به عنوان سانتریفیوژ شناخته می شود، شامل استفاده از نیروهای گریز از مرکز برای جداسازی مایعات و مخلوط ها است. سانتریفیوژ معمولا در علوم پزشکی، آزمایشات آزمایشگاهی و تحقیقات زیست پزشکی استفاده می شود.
این فرآیند با ایجاد نیروی گریز از مرکز، در یک سانتریفیوژ آزمایشگاهی، از طریق چرخاندن نمونه‌ها حول یک کانون/محور گرانشی، عمل می‌کند، بنابراین باعث ایجاد نیرو در داخل مخلوط می‌شود که در غیر این صورت به عنوان نیروی G شناخته می‌شود. بنابراین اجزای متراکم تر در مخلوط از نقطه محور دور می شوند، به سمت انتهای لوله آزمایش، در حالی که اجزای چگالی کمتر به سمت نقطه محور حرکت می کنند و باعث جدا شدن می شوند.


با افزایش سرعت جرم چرخشی می توان زمان فرآیند جداسازی را بسته به نیازهای آزمایش کاهش یا افزایش داد. سرعت جرم چرخشی در RPM (دور در دقیقه) اندازه گیری می شود. مخلوط باقیمانده سوپرنات نامیده می شود و می توان آن را با استفاده از پیپت استخراج کرد یا بدون ایجاد مزاحمت در رسوب آن را تخلیه کرد.
پس از جداسازی مخلوط ها می توان آن ها را برای تحقیقات پزشکی یا کاربرد در صورت لزوم آنالیز و آزمایش کرد. سانتریفیوژ را می توان از طریق استفاده از سانتریفیوژها یا مهمتر از آن سانتریفیوژهای بنچاپ انجام داد. سانتریفیوژهای رومیزی یک محلول سانتریفیوژ کوچک و همه کاره با دسترسی آسان ارائه می کنند که می تواند در هر آزمایشگاهی مورد استفاده قرار گیرد.
برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد سانتریفیوژ پی آر پی با ما همراه باشید.

حسین نعمتی بازدید : 20 یکشنبه 21 آذر 1400 نظرات (0)

 برای جداسازی جامدات از مایعات و همچنین برای آبگیری مواد جامد مزایای خاص ته نشینی و فیلتر کردن در سانتریفیوژهای هیبریدی را ترکیب کرده است.
با استفاده از ماشین های هیبریدی ما، راندمان جداسازی در مقایسه با سانتریفیوژهای فیلتر افزایش می یابد. علاوه بر این، راندمان آبگیری مواد جامد نیز افزایش یافته و در نتیجه هزینه های انرژی فرآیند خشک کردن کاهش می یابد. در صورت وجود یک سیستم موجود، افزایش ظرفیت تولید با مبادله یک ماشین معمولی با یک ماشین هیبریدی امکان پذیر است.
همه سانتریفیوژهای هیبریدی به صورت جداگانه با محیط تولید و نیازهای کارخانه سازگار می شوند.
در ماشین‌های هیبریدی، جامدات با رسوب در یک بخش جداره جامد جدا می‌شوند. پس از آن امکان شستشوی محصول در قسمت غربالگری و آبگیری آن تا سقف آبگیری قابل جداسازی وجود دارد. انتخاب نوع دستگاه بر اساس پارامترهای دستگاه سانتریفیوژ prp ، عدد g، زمان نگهداری و ارتفاع کیک انجام می شود.
این ماشین های هیبریدی با موفقیت در صنایع متعدد و کاربردهای مختلف عمل کرده اند. در صنعت پلیمر، این شامل موادی مانند پلی اکسی متیلن (POM) و همچنین کوپلیمرها و بیوپلیمرها می شود. با توجه به ترکیبات آلی اسیدهای آمینه، مشتقات کربوکسیلیک اسید و در صنایع غذایی مونو سدیم گلوتامات (MSG) فرآوری می شوند.
در حالی که روتور روی سانتریفیوژ با سرعت 1500 دور در دقیقه می چرخد، ترومل سوراخ شده اطراف آن جهت تمیز کردن حداکثری فشرده می چرخد. روتور با سرعت بالا با اصل گریز از مرکز، تمام پلاستیک های سنگین را در پایین دستگاه جمع آوری می کند و در عین حال تمام آب و هیچ پلاستیکی را که از سوراخ های ترومل سوراخ شده به بیرون پرتاب می شود، جمع آوری می کند.

سانتریفیوژ پی ار پی

حسین نعمتی بازدید : 62 شنبه 16 اسفند 1399 نظرات (0)

سانتریفیوژ فرآیند جداسازی است که متکی به عمل نیروی گریز از مرکز برای جدا کردن ذرات در یک مخلوط جامد مایع به دو مرحله مشخص متشکل از رسوب و سانتریفیوژ (مایع رویی نیز نامیده می شود) .19،20 در طول سانتریفوژ ، جدایی ناشی از اثرات نیروی گریز از مرکز که بر روی مخلوط جامد-مایع با سرعت یا دور در دقیقه (RPM) انتخاب می شود که ذرات جامد را به صورت شعاعی از محور چرخش دور می کند.

سانتریفیوژ روشی است برای جدا کردن مولکول هایی که دارای چگالی مختلف هستند و آن ها را با چرخش در محلول در اطراف یک محور (در یک روتور سانتریفیوژ) با سرعت بالا انجام می دهد. این یکی از تکنیک های بسیار کاربردی و پر کاربرد در آزمایشگاه زیست شناسی مولکولی است. سانتریفیوژ برای جمع آوری سلول ها ، رسوب DNA ، تصفیه ذرات ویروس و تشخیص تفاوت های ظریف در ساختار مولکول ها استفاده می شود. این فصل در مورد نیروی گریز از مرکز نسبی (نیروی g) ، نحوه تبدیل نیروی g به دور در دقیقه (دور در دقیقه) و نحوه محاسبه زمان رسوب یک ذره در هنگام سانتریفیوژ بحث می کند.

https://www.reddit.com/user/centrifuge12

سانتریفیوژ روشی است برای جدا کردن مولکولهایی که دارای چگالی مختلف هستند و آن ها را با چرخش در محلول در اطراف یک محور (در یک روتور سانتریفیوژ) با سرعت بالا انجام می دهد. این یکی از تکنیک های بسیار کاربردی و پر کاربرد در آزمایشگاه زیست شناسی مولکولی است. سانتریفیوژ برای جمع آوری سلول ها ، رسوب DNA ، تصفیه ذرات ویروس و تشخیص تفاوت های ظریف در ساختار مولکول ها استفاده می شود. اکثر آزمایشگاه هایی که تحقیق فعال انجام می دهند بیش از یک نوع سانتریفیوژ دارند که هر کدام قادر به استفاده از انواع روتور هستند. سانتریفیوژ های رومیزی کوچک می توانند برای گلوله زدن سلول ها یا جمع آوری رشته های DNA در هنگام رسوب اتانول استفاده شوند. از سانتریفیوژ های فوق می توان برای باند گذاری DNA پلاسمید در یک شیب کلرید سزیم یا برای تمایز ساختار های مختلف تکثیر DNA در یک شیب ساکارز استفاده کرد.

حسین نعمتی بازدید : 70 دوشنبه 08 دی 1399 نظرات (0)

سانتریفیوژ آزمایشگاهی ، یکی از وسایل آزمایشگاه تشخیص پزشکی میباشد که با استفاده از نیروی موتور خود، نمونه مایع را با سرعت بسیار فراوانی به دوران درمیاورند. بسته به سایز و گنجایش نمونه سانتریفیوژهای گوناگونی وجود دارد. همچون کلیه سانتریفیوژ‌ها، سانتریفیوژهای پزشکی هم به وسیله اصل رسوبی مواد در سرعت بالا کار مینمایند که در ان شتاب جاذبه‌ای مرکزی، سبب جدا شدن مواد به دو گونه ناحیه کم و پر تراکم میگردد .

افزایش نیروی گرانشی به صورت موثری سبب جمع شدن نمونه به صورت سریع و کامل تری در زیر تیوب میگردد  و مایع باقی مانده در بالای تیوب سوپرناتانت یا supernate میگویند .

بعد از اینکه حالت فوق رخ داد با استفاده از پیپت پاستور ، مایع روئی را مکش می‌کنیم به صورتی که مکش ما هیچ گونه اختلالی در رسوب ایجاد نکند به عبارت سایر فقط مایع روئی را می‌کشیم و با رسوب کاری نخواهیم داشت . سرعت سانتریفیوژ‌ها با توجه به میزان انرژی گریز از مرکز که به نمونه وارد میگردد اندازه گیری مینمایند و به طور معمول با واحد دور در دقیقه، revolutions per minute (RPM) و یا (relative centrifugal force (RCF ارزیابی می‌شود.

سرعت رسوب ذرات در سانتریفیوژ بستگی به سایز و صورت ذرات، شتاب سانتریفیوژ، کسر حجم مواد جامد، تفاوت چگالی ذره با مایع و ویسکوزیته بستگی دارد.

گونه های دستگاه‌های مرکز گریز برای مصارف مختلف ساخته شده ‌است. نمونه ‌های خانگی این وسیله برای جداکردن آب از سبزی‌ها مانند کاهو و غیره بکار می‌رود. همچنین در ماشین‌های لباسشویی نیز برای خشک کردن لباس استفاده میگردد .

در نمونه‌های آزمایشگاهی برای جداکردن گلوبول های خون از پلاسما استفاده میگردد . دستگاه ‌های صنعتی با موتورهای قوی و در سایزهای بزرگ برای جدا کردن مواد بکار می‌رود. در کار غنی‌سازی اورانیوم نیز از دستگاه‌های مرکزگریز گازی استفاده می‌شود. در مقیاس آزمایشگاهی سانتریفیوژها برحسب به سانتریفوژهای با دور بالا، سانتریفوژ های با دور پایین، اولتراسانتریفوژ و میکروسانتریفوژها گروه بندی میگردند . قیمت سانتریفیوژ های دوربالا خود نیز در دو گونه با گنجایش بالا، و با گنجایش پائین دسته ‌بندی میگردند.

 

حسین نعمتی بازدید : 60 شنبه 29 آذر 1399 نظرات (0)

سانتریفیوژ یکی از وسیله های آزمایشگاهی است  که از آن در راستای جداسازی قسمت های یک  مخلوط محلول استفاده می گردد.

در این وسیله جداسازی مخلوط های محلول به کمک نیرویی به اسم نیروی گریز از مرکز انجام می پذیرد . در واقع مواد مورد تست  در این وسیله با دوران پر سرعت که به طور معمول سرعت آن از 4000 تا 20000 می باشد که با توجه به گونه موادی که مورد تست قرار می گیرند این تعداد دور مختلف است . مخلوط محلول دور یک محور به شکل افقی چرخیده و از هم منفصل می گردند .

دستگاه سانتریفیوژ از وسایل و ابزارات آزمایشگاهی می باشد که در گونه های معمولی و یخچالدار در بازار موجود وجد دارند .

کلیه ابزارات پزشکی و لابراتوری در جایگاه خود استفاده های مخصوصی دارند و در هنگام کمک از هریک از آن ها استفاده می گردد. حال بعضی  از این وسایل ها همچون وزنکش های لابراتوری و میکروسکوپ استفاده فراوانی دارند و بقضی دیگر کمتر مورد استفاده قرار می گیرند.

از متداول ترین استفاده هایی که وسیله سانتریفیوژ دارد این است که در آزمایشگاه های پزشکی جهت جداسازی قسمت های مختلف خون مورد استفاده قرار می گیرد.

اشاره فوق العاده اصلی در استفاده از سانتریفیوژ نکته بالانس، وزن، اندازه و صورت لوله­‌های گذاشته شده میباشد که 100 درصد باید رو به روی همدیگر و شبیه به هم باشند. چون عدم بالانس سبب آسیب دیدگی شافت (shaft) و زغال وسیله شده و به علاوه ان مواد به به طور مطلوب ته‌ نشین نمیگردند و حتی سبب خراب شدن دستگاه و نمونه قرار داده شده در سانتریفیوژ نیز میگردند.

حسین نعمتی بازدید : 68 شنبه 29 آذر 1399 نظرات (0)

سانتریفیوژ ابزاری است  که استفاده عمده و اساسی آن جداسازی قسمت های مخلوط محلول می باشد. این وسیله از یکی از پر استفاده ترین  تجهیزات پزشکی میباشد  که در راستای منفصل نمودن سرم، ته نشین ادرار، بدست آوردن فیلترهای بدون پروتئین و مواردی از این گونه استفاده می گردد .

لازم به ذکر است  که در زمان استفاده از این دستگاه باید مدت و نیروی آن  به دقت تعیین گردد و همچنین جهت انتخاب سانتریفیوژ باید RCF در نظر گرفته گردد و میزان چرخش در دقیقه اهمیت بسیاری ندارد. این دستگاه در گونه های متفاوتی همچون یخچالدار و معمولی در بازار یافت میشوند  و از بیشترین استفاده های این وسیله در آزمایشگاه های پزشکی و منفصل نمودن قسمتهای خون از هم می باشد.

سانتریفیوژ به وسیله ای شامل می شود که با بکارگیری از نیروی گریز از مرکز، جداسازی ذرات جامد را از مایع و یا مخلوط مایعات را از همدیگر ، با توجه به تفاوت چگالی ذرات موجود در مخلوط انجام می گردد ، به شکلی که با بیشتر شدن سرعت چرخشی دستگاه، ذرات سنگین تر به طرف خارج و خلاف سمت مرکز سانتریفیوژ هدایت می گردند . جداسازی هر یک از مواد متناسب با چرخش مورد نیاز صورت گرفته و بعد از پایان عمل ، مواد به شکل غیرمخلوط و جدا شده باقی می مانند.

اساس فیزیکی جداسازی بکارگیری نیروی گریز از مرکز (centrifugal ) بر روی ذرات در حال چرخش میباشد که با شعاع میدان چرخش و سرعت چرخش نسبت رو در رو دارد.

ذرات با وزن بیشتر سریعتر رسوب می نمایند و سایر ذرات برحسب وزن منحصر به فرد خود رسوب می­کنند. سانتریفیوژی که دارای شعاع پایین تر میباشد ، باید نسبت به سانتریفیوژی که شعاع بیشتری دارد، با سرعت زیادی بچرخد تا آن نیروی سانتریفیوژ نسبی (RCF) را پدید آورد.

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 8
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 5
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 10
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 19
  • بازدید ماه : 45
  • بازدید سال : 131
  • بازدید کلی : 956